Dubbel gevoel overgehouden aan het bezoek aan deze winkel. Liepen op een zaterdagochtend binnen voor een bril voor mijn vrouw, ze was een beetje aan het oriënteren voor iets nieuws. Personeel nam de tijd en er werd een oogmeting gedaan. De ogen van mijn vrouw waren achteruit gegaan en zodoende werd een nieuwe bril geadviseerd. Omdat mijn vrouw al klachten had met kijken en last van hoofdpijn werd er snel een knoop doorgehakt, er kwam een nieuwe bril. Veel brillen gepast, een mooie gevonden en we kregen er een zonnebril bij op sterkte uit het basis assortiment.
Al vrij snel kwamen we op het punt van de bekostiging. Hier zat voor ons een twijfel. Twee jaar terug had mijn vrouw via de Z.K. zorgverzekering (die eens in de drie jaar vergoedt) een bijdrage gekregen voor haar bril. Vorig jaar zaten we bij een andere partij en dit jaar waren we weer terug bij Z.K.. We bespraken deze kwestie met de dame van de winkel en zij gaf aan met volle overtuiging dat, omdat we weg waren geweest, de teller weer op nul stond, ofwel we hadden weer recht op vergoeding. Door haar stelligheid zelf geen controle uitgevoerd, zij werkt immers in deze business dus waarom twijfelen.
De zonnebrillen uit de basis collectie waren toch wat beperkt en met de extra financiële impuls in het achterhoofd ons laten overhalen voor een mooie Ray Ban te gaan. Tegen een kleine meerprijs uiteraard. De brillen waren snel klaar en prima in orde. So far so good.
5 weken later ligt er een brief in de bus van Pearle. De zorgverzekeraar bleek niet te willen betalen en of we zelf even het verschil wilde overmaken. Iets verongelijkt met vraagtekens naar de winkel gestapt om hierover het gesprek aan te gaan. Door haar advies hadden we immers anders besloten in onze aankoop. Helaas was de stelligheid waarmee ze eerder wist te vertellen dat de tellers weer op nul stonden bij de verzekeraar veranderd in dat ze het allemaal niet meer wist. We kregen een brillendoekje (voor het bloeden) uit coulance? voor deze onvoorziene situatie.
Uiteindelijk dus een zuur gevoel aan deze winkel overgehouden. Dat er bewust een rooskleurig beeld is afgeschilderd om ons op dat moment gelijk tot aankoop over te laten gaan valt natuurlijk niet te bewijzen. Dat de koop nu niet meer terug te draaien is op dit gegeven komt deze Pearle alleen wel heel goed uit. Uiteindelijk dus verlies nemen en leren voor de toekomst > Controleer zelf dit soort (over de zorgverzekering) beweringen en helemaal te vertrouwen is deze toko nietâ¦
E. Korevaar
4 jaar geleden