Tegenvaller.
Misschien dat mijn verwachtingen te hoog waren. Wij verbleven hier één nacht, in combinatie met het in-room-dining arrangement. Het diner van restaurant Senses was zeer de moeite waard, maar de kamer viel op een aantal vlakken tegen. Mijn review en score gaat enkel over de kamer.
Zo blies er bij binnenkomst van de kamer een airco met hete lucht in je gezicht. Dit was tevens de enige warmtebron in de kamer: Er was verder geen verwarming, ook de badkamer was ijzig koud (in december).
De sfeer en indeling van de kamer viel helaas ook tegen. Qua oppervlakte had de kamer relatief veel vierkante meters, maar door de L-vorm was dit onpraktisch en vooral loze ruimte. Het witte licht in de kamer dat niet dimbaar was stoorde ook. We hadden wat kaarsen gekocht om met het diner in ieder geval een beetje sfeer te creëren. Uitzicht op een parkeerterrein.
De badkamer met inloopdouche is opzich prima maar mocht schoner. In de douche waren een aantal voegen geel verkleurd, hier en daar een schimmel plekje en de föhn was vettig. De koude vloer en dat er geen verwarming was maakte het tot een soort vrieskist. Het felle licht dat middels sensor aangaat is overdag prima, maar als je in de nacht even naar de badkamer gaat, springen vijf felle lampen automatisch aan wat natuurlijk verschrikkelijk is.
Het bed was vrij hard maar prima. Grote teleurstelling was de dunne deken die véél te koud was voor in de winterperiode. Er was geen extra deken in de kamer beschikbaar. Je kon er natuurlijk voor kiezen om de hete-lucht airco aan te zetten die schuin-boven het bed hangt, maar ik denk dat niemand graag onder een airco slaapt.
Wat ook jammer was is dat op de site van het hotel bij de kamer staat dat er een biertap, fles cava en fles water extra bij de kamer zit. Alleen de fles water was inbegrepen. De fles cava ontbrak en voor de biertap werden extra kosten in rekening gebracht, mocht je dit willen.
Covid gerelateerd: het personeel loopt met mondkapjes en er staat bij de ingang van het hotel een disinfectie apparaat. Op de kamer zelf kreeg ik niet het idee dat er extra hygiëne maatregelen getroffen waren (zoals de vettige föhn, of de beetje plakkerige afstandsbediening).
Het personeel zelf is aardig, toegankelijk en spreekt Nederlands.
De ligging van het hotel is natuurlijk wel een grote pré. Hartstikke centraal in de buurt van het Rembrandtplein. Er is een parkeergarage (The Bank) op loopafstand van het hotel, waarop het hotel korting biedt.
Conclusie: Voor het in-room-dining arrangement is dit hotel zeker de moeite waard.
Wij verbleven op kamer 111.
Alexander van Engelen
5 maanden geleden