Als frequente gast van diverse VanderValk hotels, word ik aangetrokken door de aantrekkelijke balans tussen luxe en betaalbaarheid die Valk.com biedt. Helaas heeft mijn recente verblijf bij VanderValk Hotel Deventer mij met een enigszins gemengde indruk achtergelaten. Het is belangrijk op te merken dat het hotel over het algemeen nog steeds een goede standaard handhaaft, maar dat er bepaalde aspecten waren die niet aan mijn verwachtingen voldeden.
Mijn bedoeling was om een panoramakamer te boeken, aangetrokken door de belofte van uitgestrekte ramen van vloer tot plafond die prachtige uitzichten beloven. Ik had een panoramakamer gereserveerd en de negende verdieping geselecteerd via het digitale inchecksysteem van de app. Helaas werd bij aankomst duidelijk dat mijn digitale inchecken kennelijk niet gelukt was, waardoor hogere verdiepingen niet beschikbaar waren. In plaats daarvan kreeg ik een panoramakamer aangeboden op de tweede verdieping, die door zijn lagere positie niet de verwachte panoramische ervaring bood. Ik vroeg om een hogere verdieping en kreeg uiteindelijk de panoramakamer op de vijfde verdieping. Het lijkt wellicht een kleinigheid, maar gezien mijn specifieke voorkeur voor een hogere verdieping was het verwarrend om eerst de laagste optie aangeboden te krijgen.
De panoramakamer zelf was netjes en goed onderhouden. Desondanks voldeed de kamer, gezien de prijs, die elders bij andere VanderValk hotels een suite zou kunnen opleveren, niet aan mijn verhoogde verwachtingen. Het is de moeite waard om op te merken dat de details het verschil maken. Over het algemeen kan het worden beschouwd als een bevredigende zij het enigszins kostbare accommodatie. Het concept om wakker te worden met een uitgestrekte glazen wand is betoverend, maar de realiteit van het uitzicht op een industriegebied buiten het raam, in tegenstelling tot het pittoreske beeldmateriaal op de website, was teleurstellend. Deze onovereenkomstigheid zorgde voor een gevoel van enigszins misleid te zijn.
De kamer beschikte over een elegante volledig glazen douche, een passend detail voor een romantisch uitje. Desondanks voldeed de waterdruk van de regendouche niet aan de verwachtingen.
Het hotel zelf heeft is mooi met leuke plekjes om foto's te maken. De personeelsleden van de restaurant, waren vriendelijk en behulpzaam. Op culinair gebied voldeed het restaurant echter niet aan de verwachtingen vanwege de flauwe gerechten. Bovendien moesten we vragen om warme groenten en kregen we niet de gebruikelijke gebakken aardappelen geserveerd, die in principe zonder verzoek hadden moeten worden opgediend. Deze afwijking van de verwachte standaard liet bij ons een wat negatieve gevoel achter. Het is onduidelijk of dit te wijten is aan beleidswijzigingen na COVID, maar hoe dan ook was het een teleurstelling.
Na de uitmuntendheid te hebben ervaren van verschillende andere VanderValk hotels, gaf Hotel Deventer mij het gevoel dat het niet helemaal voldeed aan de norm die ik gewend ben van VanderValk. Hoewel het nog steeds een goed hotel is, zal ik waarschijnlijk niet snel voor dit specifieke hotel kiezen bij mijn toekomstige bezoeken. De algehele ervaring was redelijk, maar het voldeed niet aan de kwaliteit die ik gewend ben van VanderValk.
Prijs/kwaliteit: 4Locatie: 4Service: 8
ZjouPalou 2 jaar geleden