Onderweg naar S&C in de P.C even afgeleid door mooie uurwerken in de etalage van wat vroeger Gassan Boetiek was en nu een klokken paradijsje voor verzamelaars en liefhebbers, de opening van âGassan Pre Ownedâ was me ontgaan en denk dat dit een hele slimme set van ze is. In Japan zijn er veel meer âwinkelsâ die inspelen op het 2e leven van een mooie klok, tas of jas. Ze hebben zelfs âstomerijâs voor tassen als Hermes, L.V en Chanel.
Niet heel heel lang âken of komâ ik bij Gassan maar wel nog de tijd Van Pampus meegemaakt met een zeer lief stel waarvan zij eerst met pensioen ging en later hij.
Met mijn maat voor de etalage kijken en praten kwam net een âGassan medewerkerâ (sorry geen idee welke titel, verkoper manager o.a)aan om naar binnen te gaan en groette ons vriendelijk en beleefd en kwamen we in een kort gesprekje waarbij we aangaven onderweg te zijn naar de buurman om de band van mijn maat zijn Rolex iets strakker te zetten, ik grapte erachter aan of wilde hij dit voor ons doen? Zonder blikken of blozen en nog steeds vriendelijk en beleefd nodigde hij ons uit binnen te komen, ik weet dat dit Rolex garantie is, wereldwijd en gratis maar ik heb wel eens een stukken minder gevoel van welkom gehad, nee niet bij Gassan, en sinds de overname enkele jaren terug ook niet bij de buurman S&C. Fijn om weer als âklant is koningâ behandeld te worden zonder hiervan misbruik te maken, want ik weet dat ook de verkopers het soms zwaar hebben.
Met excuses voor even zijn jas en tas te bergen kwam hij snel terug met verse koffie en is de band op maat gemaakt en ruim de tijd gekregen voor tekst en uitleg op onze vragen maar ook nieuwe info en een rondleiding langs de mooie vintage en pre-owned klokken van alle topmerken maar vooral mijn favoriet Rolex, waaronder een zeer mooie gouden Sub compleet met alle toeters en bellen.
Kort samengevat een hele fijne ervaring, naast de aandacht wat je toch een beetje verwacht van Gassan ook een nieuwe ervaring rijker.
Dit was vroeger toen alles beter was en pindakaas een kwartje kostte niet meer dan normaal⦠zou ook niet zo snel een beoordeling of iets schrijven, maar misschien juist daarom nu wel.
Jezelf welkom voelen in een zaak waar je je vandaag de dag zo moeilijk te verdienen geld komt brengen
(sorry Gassan vandaag hebben we jullie geld gekost)
of het nu een juwelier is als Gassan, een tassen icon als Chanel (waar de helft verkoopsters denkt dat dit niet de naam van de winkel en het merk is maar van hun zelf in eigen persoon) of de lunchroom is waar je even kan bijkomen met koffie en gebak. Laat de klant zich welkom voelen, probeer wat te verkopen, en begrijp dat dit de ene keer sneller gaat dan de andere keer, en niet elke âpetjeâ of campingsuit dragende is een voetballer, maar doe het verkopen vooral omdat je het leuk vindt en behandel de mens zoals je zelf ook behandeld wil worden.
En juist dit snappen ze daar bij Gassan Pre Owned, twee verkoopsters bezig met eigen werk maar toch een moment van oogcontact en beleefd gegroet worden evenals de âportierâ dit geeft een goed gevoel en dan wil je graag terugkomen. Onder aan de streep zijn er dan alleen maar winnaars.
Chapeau voor degene die het nog kan volgen en niet is afgehaakt na de eerste regel, gegroet en een fijne avond!
Mr. Amsterdam
1 jaar geleden