Mijn vriend en ik keken er enorm naar uit hier op Oudjaarsavond te eten. We kwamen van ver en hadden een overnachting geboekt voor Oud & Nieuw in Utrecht. Onze reservering hadden we dan ook al 1.5 maand van tevoren geplaatst.
Echter, als we gisteravond aankomen worden we direct weer de deur gewezen. Het restaurant heeft besloten eerder te sluiten zodat al het personeel nog tijdig met het OV naar huis kan. Dat is natuurlijk een begrijpelijke keuze, maar de manier waarop wij behandeld zijn is verre van oké.
De toon van de manager is al direct enorm onaardig. Hij heeft ons blijkbaar al weken proberen te bereiken maar wij nemen nooit op. Na het controleren van onze belgeschiedenis kunnen wij één gemist oproep vinden van Sushi Koi, de dag van tevoren. Wij vroegen waarom er niet een e-mail verstuurd had kunnen worden, ons e-mailadres is immers bekend (ik ontving op dag van de gemiste oproep namelijk ook nog een herinnering van onze reservering!). ‘Wij bellen liever’ was het antwoord. Het lijkt mij dat als het niet lukt om iemand telefonisch te bereiken, het geen grote moeite is een korte e-mail te versturen… Zeker omdat het niet een standaard avond betreft, maar Oudjaarsavond. Als je dan een reservering annuleert, is er natuurlijk geen kans meer dat je ergens anders nog een plekje kunt vinden (en verrassing: dat is ons ook niet gelukt!). Niet dat de manager daarin überhaupt nog met ons mee wilde denken, want toen mijn vriend vroeg of hij anders iets aan kon raden in de buurt was het antwoord alleen ‘Nee, echt niet’. Geen enkele keer is er excuses aangeboden voor dit hele voorval en de schuld is zelfs volledig op mij af proberen te schuiven.
Omdat de online reservering die wij via de website hadden gemaakt nooit is geannuleerd, ontving ik dus niet alleen de herinneringse-mail maar ontving ik vandaag ook nog eens een e-mail met de vraag of we een recensie achter konden laten over ons bezoek. We moeten er bijna om lachen. Nou, er is om gevraagd, dus bij dezen! Wat een afgang van deze manager.
aaricial2024 één jaar geleden